H A L U A N S i s w a | Bersahsiah, Dekat Bererti

Sunday, March 28, 2010

0

HALUANSiswa Bersama Menjayakannya

  • Sunday, March 28, 2010
  • BroHamzah
  • Share


  • HALUANSiswa Kelantan diberi tanggungjawab untuk membantu HALUANPalestin dan juga HALUAN Kelantan untuk menjayakan satu Majlis Charity Lunch Save Palestine. Alhamdulillah program ini berjalan dengan lancar. Syukur. Terima kasih kepada semua kerana bertungkus lumus menjayakannya.

    Kota Bharu , 27 Mac– Dengan bertemakan Menerobosi Tembok Kematian, HALUANPalestin dengan kerja sama Kolej Teknologi Darul Naim, HALUAN Kelantan dan Sekretariat Misi Cakna Palestin telah mengadakan Majlis Charity Lunch Save Palestin yang diadakan di Hotel New Pasific. Majlis ini telah dihadiri oleh tetamu terhormat Timbalan Menteri Kelantan, Yg Berhormat Dato’ Haji Ahmad Haji Yaakob yang juga merangkap Penasihat Sekretariat Misi Cakna Palestin.

    Tetamu Kehormat


    Majlis diteruskan dengan Ucapan Timbalan Menteri Kelantan, Yg Berhormat Dato’ Haji Ahmad Haji Yaakob yang juga merangkap Penasihat Sekretariat Misi Cakna Palestin. Beliau memberi sedikit gambaran sejarah Palestin dari dahulu dan menjelaskan kenapa kita perlu mempertahankan bumi Palestin. Tegasnya lagi, isu ini harus diperjuangkan oleh semua pihak terutama umat Islam.

    Suasana Majlis


    Menurut Pengarah Program, En Zaini Ghazali majlis ini diadakan adalah bertujuan untuk mengutip derma dan sumbangan orang ramai bagi menjayakan misi Lifeline4gaza dengan matlamat untuk membantu mangsa-mangsa kekejaman Israel di Palestin. Turut hadir dalam majlis ini adalah Presiden Haluan Malaysia, Y Berbahagia, Dr Hj Abdullah Sudin Ab Rahman yang juga merupakan Ketua Eksekutif Kolej Teknologi Darul Naim. Dalam ucapan beliau, beliau menyatakan bahawa Isu Palestin ini seharusnya dilihat sebagai isu yang besar dan menjadi agenda utama umat Islam untuk membantu rakyat Palestin dalam apa jua bantuan. Dan inisiatif yang dilakukan oleh Haluan ini adalah sebagai salah satu jalan untuk membantu dan menyumbang kepada rakyat Palestin.

    Shoutul Harokah diiringi syabab-syabab HALUANSiswa yang bersemangat

    Majlis ini juga diserikan dengan persembahan Nasyid yang diundang khas dari Indonesia iaitu Kumpulan Nasyid Shoutul Harakah. Dendangan nasyid yang dibawa bertemakan perjuangan Palestin dan membangkitkan kesedaran berkaitan isu Palestin. Turut sama dalam majlis ini ialah Tuan Haji Noorazman Bin Mohd Shamsudin yang berkongsi pengalaman beliau ketika menyertai rombongan viva Palestin baru-baru ini.
    Kehadiran lebih daripada 400 orang tetamu dari pelbagai negeri, agensi koprat dan juga badan-badan kerajaan yang ada memperlihatkan sikap kepekaan mereka untuk sama-sama membantu meringankan beban rakyat Palestin. Semoga Allah SWT merahmati mereka atas segala usaha ini.





    0 Responses to “HALUANSiswa Bersama Menjayakannya”

    Post a Comment

    Mars HALUAN


    MusicPlaylistRingtones
    Create a playlist at MixPod.com

    Subscribe