H A L U A N S i s w a | Bersahsiah, Dekat Bererti

Tuesday, November 9, 2010

0

Menjana Kepimpinan Masa Depan

  • Tuesday, November 9, 2010
  • aburidhwan
  • Share
  • 10 Nov, Kuala Terengganu – HALUANSiswa Zon Pantai Timur telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan Kem Pemantapan Lepasan PMR Sekolah Menengah Agama Kg Laut (SMAKL) 2010 yang bertemakan “ Menjana Kepimpinan Masa Depan” . Kem ini telah diadakan di Dewan Sivik, Kampung Laut selama 3 hari 2 malam.

    Seramai 53 pelajar mengikuti program ini. Kem kali ini juga telah mendapat khidmat motivator dan fasilitator terlatih dari Kolej Teknologi Darul Naim (KTD) Kelantan dan Haluansiswa Zon Timur yang diketuai oleh Ustaz `Ali `Irfan Bin Jamalludin bersama 8 orang fasilitator mahasiswa-mahasiswi yang sedang bercuti semester dari Kolej Teknologi Darul Naim (KTD), Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Universiti Industri Selangor (UniSel) dan Universiti Malaysia Sarawak (UniMAS). Turut bersama dengan kem ini ialah En. Mohd Razali Maarof selaku motivator utama kem.

    Menurut Penyelaras Kem, En Zahari Bin Zaki program selama 3hari 2 malam ini sedikit sebanyak telah berjaya memberi pendedahan kepada pelajar-pelajar untuk mereka memahami peranan mereka sebagai pemimpin dan kepentingan berakhlak mulia bagi seorang pemimpin. Di usia yang sebegini mudalah mereka harus disedarkan dengan tanggungjawab dan peranan kepimpinan.


    Antara pengisian program yang dijalankan disepanjang program termasuklah ceramah motivasi, latihan dalam kumpulan (LDK), riadhah, khidmat masyarakat, solah berjemaah, qiamullail , sesi muhasabah dan kaunseling, team building, nasyid tema dan pengucapan awam. Para peserta telah memberikan komen yang amat positif terhadap kem ini dan teruja untuk mengikuti kem yang akan dating anjuran HALUANSiswa.

    HALUANSiswa Zon Timur ingin mengucapkan terima kasih kepada semua urusetia, mahasiswa mahasiswi HALUANSiswa yang terlibat, para penceramah dan pihak sekolah SMAKL yang berusaha secara bersungguh-sungguh menjayakan kem ini.

    0 Responses to “Menjana Kepimpinan Masa Depan”

    Post a Comment

    Mars HALUAN


    MusicPlaylistRingtones
    Create a playlist at MixPod.com

    Subscribe