H A L U A N S i s w a | Bersahsiah, Dekat Bererti

Tuesday, June 8, 2010

0

HALUANSiswa Menyertai Himpunan Kutuk Israel

  • Tuesday, June 8, 2010
  • BroHamzah
  • Share
  • Sokongan kepada Palestin


    KOTA BHARU, 4 Jun – Kira-Kira 80 orang ahli Kelab Siswa HALUAN cawangan Kelantan menyertai himpunan 3000 rakyat Kelantan menunaikan solat hajat anjuran Kerajaan Negeri Kelantan sebagai membantah keganasan tentera Israel terhadap umat Islam di Palestin dan serangan ganas mereka ke atas konvoi bantuan kemanusiaan ke Gaza tang turut disertai oleh aktivis dari Malaysia di pekarangan Dataran Stadium Sultan Muhammad ke –IV.

    Solat hajat itu diimamkan sendiri oleh Menteri Besar, TG Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Turut serta ialah wakil Palestin, Abdul Hadi Junaid dan ahli-ahli Haluan Malaysia cawangan Kelantan. Solat hajat diadakan selepas majlis ceramah khas mengenai Palestin yang disampaikan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dan Syeikh Abdul Hadi Junaidi (wakil Palestin).

    Ucapan wakil Palestin, Abdul Hadi Junaidi




    Selain solat hajat pelbagai aktiviti yang dilakukan oleh ahli Kelab Siswa HALUAN antaranya mengangkat sepanduk anti Israel dan melakukan aksi ‘freeze’ sebagai tanda simbolik mengutuk serangan ganas yahudi terhadap umat Islam di Palestin. Selepas selesai majlis solat hajat, wakil Palestin, Abdul Hadi Junaidi sempat memberikan kata-kata semangat kepada semua ahli-ahli Kelab Siswa HALUAN, antara intipati kandungan kata-kata beliau ialah

    ”Wahai pemuda Malaysia anda harus merasakan satu kepentingan untuk membebaskan bumi Palestin dengan anda melakukan semua suruhan yang disuruh oleh Allah dan meninggalkan laranganNya, anda harus menjadikan Al-Quran & Sunnah sebagai satu pegangan dalam setiap aspek kehidupan”.

    (Laporan disediakan oleh Sdr. Faiz Zahari)

    0 Responses to “HALUANSiswa Menyertai Himpunan Kutuk Israel”

    Post a Comment

    Mars HALUAN


    MusicPlaylistRingtones
    Create a playlist at MixPod.com

    Subscribe