H A L U A N S i s w a | Bersahsiah, Dekat Bererti

Monday, June 14, 2010

0

HALUANSiswa Bersama RoadShow LL4G

  • Monday, June 14, 2010
  • BroHamzah
  • Share
  • Tuan Haji Noor Azman berkongsi pengalamannya

    HALUANSiswa Bersama RoadShow LL4G di USM, Kubang Kerian

    Kubang Kerian – 13 Jun, Beberapa orang wakil daripada HALUANSiswa Kelantan berkesempatan untuk menghadiri Perkongsian pengalaman bersama peserta konvoi Freedom Flotila Life Line 4 Gaza yang telah diserang oleh pihak Zionis Israel pada 31 Mei yang lalui. Sesi perkongsian ini bersama Ketua Misi LL4G Tuan Haji Noor Azman Shamsudin mewakili HALUANPalestin dan Haji Jamaliddin B Elias mewakili Yayasan Amal Malaysia.

    Sesi perkongsian ini telah diadakan di Dewan Kuliah 8, Universiti Sains Malaysia dan ia merupakan anjuran Pusat Islam USM Kubang Kerian bersama HALUANPalestin. Dewan Kuliah telah dipenuhi oleh pekerja-pekerja USM yang datang untuk mendengar secara langsung pengalaman yang telah dilalui oleh 2 penceramah ini dan mendapat gambar secara sebenar tentang penyerangan yang dilakukan oleh pihak Israel.


    Sesi bergambar dengan 2 penceramah Roadshow LL4G

    Dalam sesi yang memakan masa hampir 2 jam setengah itu, Tuan Haji Noor Azman telah menjelaskan sejarah permulaan konvoi ini boleh tercetus dan telah memberi penjelasan berkaitan objektif penyertaan pelbagai NGO dari seluruh dunia dalam penghantaran bantuan ke Gaza ini.
    Perkara yang menarik ialah beliau sempat menayangkan gambar-gambar serta video-video semasa serangan berlaku yang berjaya dibawa keluar dan belum ditayang oleh mana-mana media. Jelasnya, daripada video itu telah memberi satu gambaran bahawa bangsa Yahudi Israel ini adalah bangsa yang penakut dan sangat kejam orangnya.

    Haji Jamaliddin Elias, turut berkongsi perasaannya dan menceritakan bagaimana beliau ditembak oleh komanda Israel dengan peluru kapur. Beliau menegaskan bahawa, Israel ini harus ditentang habis-habisan dan isu permasalahan Palestin ini perlu diperjuangkan sehingga rakyat Palestin bebas dari cengkaman Israel.

    Terdapat beberapa persoalan diajukan oleh para pendengar dan telah dijawab secara jelas oleh kedua-dua penceramah. Antaranya berkaitan, memboikot barangan keluaran Israel. Tuan Haji Noor Azman menyarankan usaha memboikot ini sangat digalakan dan harus dilakukan secara bersepadu oleh semua.

    Sejurus kemudian, penyampaian cederhati telah diberikan kepada kedua-dua penceramah oleh wakil daripada Pusat Islam USM. Semoga perkongsian dan usaha yang dilakukan ini mendapat ganjaran daripada Allah SWT.

    0 Responses to “HALUANSiswa Bersama RoadShow LL4G”

    Post a Comment

    Mars HALUAN


    MusicPlaylistRingtones
    Create a playlist at MixPod.com

    Subscribe